The Last Light
In The Last Light ga je op een ontroerende reis door de herinneringen van een man die terugblikt op zijn leven, liefde en verlies. Deze verhalende verkenningsgame nodigt spelers uit om te ervaren hoe liefde en visie nauw met elkaar verbonden zijn terwijl je door het leven van de hoofdpersoon reist en momenten van vreugde, verdriet en introspectie tegenkomt.
Het verhaal speelt zich af in de levendige dagen van de jeugd van de hoofdpersoon, waar je zijn jeugdherinneringen herbeleeft samen met Emily, de liefde van zijn leven. Emily is niet alleen een metgezel, ze is zijn leidende licht, dat herinneringen en ervaringen verlicht terwijl ze samen door het leven reizen. Maar na verloop van tijd begint het gezichtsvermogen van de hoofdpersoon te vervagen, wat zijn wereld en de gameplay ingrijpend verandert.
Naarmate zijn zicht verslechtert, beginnen kleuren uit de omgeving te verdwijnen, waardoor het moeilijker wordt om te navigeren. Toch brengt Emily's aanwezigheid licht en helderheid, wat laat zien hoe liefde zelfs de donkerste momenten kan opfleuren.
Ervaar de fasen van het leven, van de dromen van de jeugd tot de bitterzoete realiteit van samen oud worden. The Last Light is een krachtig verhaal over liefde, herinneringen en tijd: een ontroerende verkenning van hoe relaties ons door de meest uitdagende passages van het leven leiden.