Rush Rover is een 2D top down schietspel. Met spelbesturing die veel overeenkomt met tradionele schietspellen. Het bevat kaartaanmaak, unieke wapens, veel verschillende vijanden, opwindende eindbaasgevechten, en unieke chiptune soundtrack.
In het heelal van Rush Rover, hebben intelligente robots en de mijnbouwverkenning zich verspreid over elk bekend heelal. Na de onafhankelijkheidsoorlog tegen de mensheid, proberen deze zeer intelligente en krachtige machines alles te overheersen, dus ze beginnen andere robots te hacken. Je bestuurt een “schone“ mijnrover, pakt wapens op en haast je om te overleven.