Rise of the Third Power
Rise of the Third Power is een console-achtig rollenspel in een retrojasje dat gedeeltelijk gebaseerd is op het politieke klimaat in Europa in de jaren 30 van de vorige eeuw. Het verhaal speelt zich af in het land Rin, op het hoogtepunt van het Zeiltijdperk, in de nasleep van gebeurtenissen die zouden leiden tot de grootste oorlog die de mens ooit had meegemaakt.
VERHAALGEDREVEN - Sluit je aan bij een groep van acht, elk met hun eigen unieke ambities, zienswijzen en karakters. Ondersteun ze in hun zelfmoordmissie om de Arkadiaanse keizer, Dimitri Noraskov, van de troon te stoten. Spelers kunnen een mix van humor, drama en tragedie verwachten terwijl ze de verraderlijke wereld van Rin verkennen.
POLITIEKE INTRIGES - Terwijl de wereld van Rin bijkomt van de Grote Oorlog, is er nog altijd sprake van een oneven machtsbalans, met machtsvacuüms die wachten om opgevuld te worden. De spelers groep zal zowel worden belemmerd als geholpen door samenzweerders, leugenaars en verraders. Dit alles terwijl de klok langzaamaan doortikt naar een reprise van de grootste oorlog die de mensheid ooit gekend heeft.
AANGEPAST GEVECHTSSYSTEEM - Rise of the Third Power biedt acht speelbare personages en een gevechtssysteem dat vanaf de grond is opgebouwd. Elk personage kent zijn of haar eigen sterktes en zwaktes, en allen trekken ze gelijktijdig ten strijde. Maar gelukkig hoef je niet constant elk detail van je groep te beheren. Combineer de unieke krachten en nadelen van elk personage, analyseer de vaardigheden van je vijanden, bepaal je formatie en trek ten strijde.
BLIJVENDE UITRUSTING - Elk stuk uitrusting dat je tegenkomt, koopt of steelt is een permanente, unieke upgrade voor een van de personages. In plaats van dat je steeds nieuwe uitrusting koopt, koop je upgrades voor je bestaande uitrusting. Zo hoef je die toffe helm die je net in 't dorp hebt gekocht niet meer in te wisselen voor een betere die je als schat in een grot bent tegengekomen. Elk personage heeft 3 uitrustingsvakjes met 8 upgrades per vakje, voor een totaal van 192 te vinden varianten. Met dit systeem hoef je niet tot vervelens toe je inventaris te beheren, terwijl echte strebers nog altijd iets bruikbaars hebben om naar op zoek te gaan.