RIKI 8Bit GAME Collection
Riki 8bit Game Collection is niet één ervaring, maar vele. Om precies te zijn bevat het vijf unieke games en muziekalbums. In Kira Kira Star Night kun je sterren verzamelen terwijl je door een pixelachtig, surrealistisch stadslandschap rent. In Astro Ninja Man DX verdedig je je tegen bedreigingen van bovenaf door omhoog te schieten, net als in de klassieke arcadegames uit de jaren '70 en '80. En de trilogie van albums – 8bit Music Power, 8bit Music Power Final en 8bit Music Power Encore – zal je bijblijven lang nadat je je apparaat hebt uitgeschakeld.
Riki 8bit Game Collection is vooral een kans voor een aantal van de meest legendarische muzikanten uit de gamewereld om terug te keren naar hun roots in de jaren '80, nieuwe chiptunemuziek te maken en elke laatste druppel gierende 8-bits kracht uit een van de meest geliefde tijdperken uit de gamegeschiedenis te persen. Onder de bijna 40 briljante componisten voor deze collectie bevinden zich Yuzo Koshiro (Streets of Rage, ActRaiser, The Revenge of Shinobi), Manami Matsumae (Mega Man), Manabu Namiki (Battle Garegga, DoDonPachi Resurrection, Mushihimesama), Soichi Terada (Ape Escape) en Junya Nakano (Final Fantasy X, Tobal). En dat zijn er maar een paar!
Vraag jezelf dit af. (Echt!) Zou je niet terug willen naar dat magische 8-bits tijdperk van de jaren '80? Een tijd waarin alles eenvoudiger, helderder en kleurrijker was. Toen pixelkunstenaars gamefiguren punt voor punt maakten en muzikale tovenaars piepjes en bliepjes veranderden in zielvolle, tijdloze melodieën – de soundtrack van onze jeugd. Met de old-school arcadegames en onweerstaanbaar aanstekelijke muziekalbums in Riki 8bit Game Collection wordt die droom uit het verleden werkelijkheid!
Simpel gezegd is het een avontuur als geen ander. Het is een kans om de wereld te zien door de ogen van de beroemde mangakunstenaar Riki. Om de hartslag van het verleden en een lang vergeten groove te voelen. Ervaar de Riki 8bit Game Collection. Vandaag nog.