In een verre toekomst is een mysterieus buitenaards volk uit op de verovering van de aarde en de totale vernietiging van de mensheid. Om deze bedreiging tegen te gaan, richtten de landen op aarde het EDC (het Earth Defense Corps) op en lanceerden ze een tegenaanval. Ondanks de inspanningen van de mensheid was de superieure technologie van de buitenaardse indringers niet te verslaan en werd het grootste gedeelte van de planeet overgenomen.
Met zijn 8-bit-graphics en de pure arcade-actie grijpt Quad Fighter K terug op de tijd dat het allemaal om jou (en misschien nog een paar vrienden) en bliksemsnelle reflexen draaide. - Activeer de Quad Fighter-krachten!
Of je nu thuis of onderweg bent, dankzij de enorme rekenkracht van de Nintendo Switch kun je waar en wanneer je maar wilt de buitenaardse hordes te lijf gaan die onze aarde bedreigen.