Preventive Strike
Preventive Strike is een dynamische arcade-scroll-shooter. Je bestuurt een enorm sterke aanvalshelikopter met het doel om de vijand uit je land te jagen en je een weg te banen naar de vijandelijke basis en de dreiging voor eens en altijd te stoppen. Ze weten niet wat er gaat komen, maar jij ook niet!
De game heeft een isometrisch aanzicht, dat zich onderscheidt van het typische top-down- of zijaanzicht van dit genre en wat diepte toevoegt aan de omgeving. De graphics zijn eenvoudig maar opvallend, met veel dingen die op het scherm gebeuren. Er is geen ruimte voor verveling.