Jarenlang is de familie Vick geobsedeerd door de mysteries die verborgen liggen in de grote piramides van de Vallei der Koningen. Pharaoh’s Secret zal je vaardigheid testen om ingewikkelde puzzels op te lossen en ongeschonden uit meerdere confrontaties met moorddadige mummies en vallen op elke hoek te komen. Gebruik verschillende voorwerpen om deuren te ontgrendelen, muren te breken... Vind een manier om verhoogde gebieden te bereiken met behulp van kisten die je van de ene naar de andere plek kunt verplaatsen, of laat dynamietpatronen ontploffen om ondoordringbare muren te ontgrendelen. Gebruik sarcofagen om je te verbergen voor Anubis-soldaten en zoek fakkels om aanvallen van mummies en andere wezens die de diepe graven van de farao’s bewonen te vermijden. Je hebt besloten hun donkere en gevaarlijke gangen binnen te gaan op zoek naar schatten en rijkdommen, maar ontsnappen zal niet zo gemakkelijk zijn.