In Party Hard ben jij iemand die genoeg heeft van de luidruchtige feestjes van de buren. In plaats van de politie te bellen, besluit je dat het beter is om iedereen met je vertrouwde mes en objecten uit de omgeving om zeep te helpen. Party Hard is een tactische strategiegame over een reeks moorden tijdens feestjes in de Verenigde Staten.
Party Hard heeft semi-procedurele omgevingen en is gericht op unieke manieren om mensen een kopje kleiner te maken. Net zoals bij andere sluipgames is ook hier je voornaamste doel om niet gepakt te worden, terwijl je je nietsvermoedende slachtoffers ongemerkt en een voor een uit de weg ruimt. Daarbij is het van belang dat je je tijdens een verdachte situatie al dansend in het publiek mengt.