Jennifer gelooft dat de recente dood van haar vader geen 'ongeluk' was. Als ze in het hotel van haar vader een ketting met een medaillon vindt, gebruikt ze haar jeugdgave om met geesten te praten om zijn geest terug te roepen. Maar de geest van Oscar Wilde, de beroemde Ierse schrijver wiens geheime affaire met Jennifers vader zijn geest aan het medaillon bond, verschijnt per ongeluk. Jennifer en Oscar volgen het spoor van moord en revolutie door Parijs naar Londen en Ierland, en komen in conflict met geheime overheidsorganisaties, een Brits spionagenetwerk en de IRA.
In een spannend, vermakelijk en melancholisch avontuur ontdekken Jennifer en Oscar duistere geheimen, leren ze het verlies van hun gedeelde liefde kennen en ontwikkelen ze een hechte vriendschap.