Wat krijg je als je hectische arcadeschietpartijen, heel veel wapens en veel geweld, een snufje donkere humor en een enterhaak combineert? Dan krijg je Damikira, een platformgame boordevol actie die gemakkelijk te spelen is, maar moeilijk onder de knie te krijgen! Pak een vuurwapen en schiet je een weg door zijwaarts scrollende levels terwijl je het opneemt tegen hordes gekostumeerde vijanden, voor online klassementen gaat, je arsenaal verbetert en verborgen mechanismen ontdekt om de overhand te krijgen!
Damikira bevat allerlei speelbare personages, elk met hun eigen volledig ingesproken oneliners en vloeiende pixelart-animaties. Geniet van een heavy metal-soundtrack en knallende pistoolgeluiden die bijdragen aan de intensiteit en voldoening van de chaos die volgt. Er is onbeperkte herspeelwaarde om ervoor te zorgen dat je terug blijft komen voor nog een bloedbad, dankzij tal van wapens die je vrij kunt spelen. Voeg daar allerlei missies en zeer gevarieerde levels aan toe en het wordt gegarandeerd een feest! En dat bloed... ach!