Er zijn meer dan 200 muziekstukken waar je uit kunt kiezen, onderverdeeld in drie moeilijkheidsgraden: makkelijk, normaal en moeilijk. Dit is gepast voor wie het spel voor het eerst speelt of een echte uitdaging zoekt. De muziek is grotendeels gemaakt door Taiwanese en Japanse componisten, en de game heeft een uitgebreide selectie aan genres van ingezongen en instrumentale liedjes.
Deemo is een mysterieus wezen dat helemaal alleen in een kasteel woont en niets liever doet dan piano spelen. Op een zekere dag wordt zijn eenzaamheid verbroken door een meisje dat zonder enige herinnering uit de lucht komt vallen. Deemo voelt zich geroepen om haar te helpen en terug te brengen naar haar eigen wereld.
In de zoektocht naar een weg terug merkt Deemo een klein twijgje op dat groeit als er muziek wordt gespeeld. Als Deemo het lukt om deze eenling uit te laten groeien tot een grote boom die het raam in het plafond bereikt, bestaat de kans dat het meisje weer naar huis kan.
Dankzij het meisje leert Deemo al snel wat het betekent om een vriend te hebben. Wat staat er op hen te wachten als het meisje haar geheugen weer terugkrijgt? Beleef het zelf in een lichtjes vreemd maar boeiend verhaal.