Citizen Sleeper 2: Starward Vector
Je bent een 'Sleeper', een emulatie van een menselijk brein in een kunstmatig lichaam. Je bent op de vlucht voor het bedrijf dat je heeft gemaakt en de bende die je voor zichzelf wil hebben. Vorder een schip, bouw een netwerk op van bemanningsleden en bondgenoten en voer pittige contracten uit om je eigen toekomst veilig te stellen.
Na een wanhopige poging om je ketenen af te werpen door de software van je systeem te herschrijven, sla je op de vlucht. Dit keer werkt je lichaam niet naar behoren, word je gezocht en heb je geen herinneringen aan je verleden.
Het revolutionaire dobbelstenensysteem van Citizen Sleeper keert in aangepaste vorm terug voor het vervolg. Hou je zenuwen in bedwang of incasseer schade aan je dobbelstenen. Reken af met glitches in je systeem zodra ze zich beginnen op te stapelen. Push jezelf om het geluk af te dwingen en elke cyclus mee te laten tellen.
Elk personage heeft nu de unieke Push-vaardigheid waarmee je, afhankelijk van hoe en wanneer je het gebruikt, het tij kunt keren als je in het nauw zit – of in een gevaarlijke spiraal terechtkomt. Gooi al je dobbelstenen opnieuw om je lot te veranderen of focus op één dobbelsteen om voor alles of niets te gaan.
Stippel in alle vrijheid een route uit van ruimtehaven naar ruimtehaven terwijl je klusjes aanneemt en doelen stelt. De Starward Belt barst van het leven en beloont nieuwsgierigheid en voorzichtigheid, maar je bepaalt zelf welke locaties en verhalen je aandacht en middelen verdienen.
De contracten voegen nieuwe, gefocuste en tactische gameplay toe aan de Citizen Sleeper-ervaring. Kom goed beslagen ten ijs en kies de juiste aanpak voor deze riskante en lucratieve klussen, die meerdere cycli kunnen duren. Maar blijf opletten zodra je aan de slag gaat, want je weet nooit wat er kan gebeuren tijdens een missie – en hoe de dobbelstenen rollen.
In Citizen Sleeper is een grote rol weggelegd voor keuzevrijheid, en in het vervolg voegen we daar nieuwe skillchecks aan toe. Daarmee kun je je klasse en karakter tonen tijdens bepaalde scènes en in de vertakkende verhaallijnen waarin je belangrijke knopen moet doorhakken. Jij bepaalt de toekomst van je personage.