Tijdens je zoektocht naar een prachtig nieuw huis zul je verre oorden, vriendelijke en rustige dieren en verbazingwekkende en gevaarlijke leefgebieden ontdekken.
Je bent een kleine bij in een gigantische omgeving en beweegt voortdurend vooruit. Je bent vrij om te vliegen waar je maar wilt en het niveau naar hartenlust te verkennen.
Nadat je een beetje hebt gespeeld en hebt genoten van het gevoel van vliegen, begin je de nabijgelegen gebieden en verborgen geheimen te ontdekken en een aantal verschillende items te vinden.
Voor één keer zijn er energiedrankjes die je energiemeter vullen om steeds sneller te vliegen totdat je geen energie meer hebt.
Last but not least zijn er de helder glanzende kennisscherven die je de weg wijzen naar het volgende gebied. Telkens wanneer je er een verzamelt, zal de volgende voor je verschijnen en je de juiste weg wijzen.
Zodra je een bepaalde hoeveelheid kennisscherven hebt gevonden, kun je het volgende gebied betreden en gaat het verhaal verder. Elk gebied is een ander deel van een wereld dat een bij kan ervaren en een klein stapje verder kan gaan om een nieuw thuis te vinden. elk niveau heeft een ander kleurthema, algemene setting, sfeer en verhaal.
Aan het begin van elk gebied is er een korte pauze waarin een deel van het gedicht aan u wordt voorgelezen. Het gedicht gaat over de bij en haar reis om een nieuw huis te vinden en legt iets uit over het niveau dat voor u ligt.