Blazing Trail is een isometrische pixelart-shooter die een gedurfde on-the-fly-strategie vereist. Gebruik machinegeweren, raketten en laser power-ups om vijandelijke soldaten neer te halen, gebouwen en wachttorens te slopen, poorten te vernietigen, vliegtuigen neer te schieten en het op te nemen tegen enorme bosses in 7 uitgestrekte gevechtszones.