Negen mensen worden wakker in een pakhuis vol boobytraps. Ze worden gedwongen een macaber spel op leven en dood te spelen. Wie kiest ervoor om samen te werken en wie voor verraad? Je kunt zelf de beslissing maken in Virtue's Last Reward, een unieke mix van een horrorverhaal en puzzels voor Nintendo 3DS.
Sigma is bewusteloos geslagen en ontvoerd, hij ontwaakt in een lift met het mysterieuze meisje Phi. Voordat ze kunnen achterhalen wat er precies aan de hand is, krijgen ze de eerste bloedstollende uitdaging voor hun kiezen: ontsnap binnen negen minuten uit de lift of sterf. Het is het begin van de Nonary Game - een dodelijk spel waarin het gevaar altijd op de loer ligt en je niets of niemand kunt vertrouwen.
Als Sigma beleef je de gebeurtenissen van Virtue's Last Reward op twee sterk verschillende manieren: Novel en Escape. Tijdens Novel-secties moet je het verhaal nauwlettend volgen door het lezen van gesprekken, argumenten, Sigma's gedachten en meer. Op basis van de info die je zo verzameld moet je beslissingen maken. Je keuzes kunnen het verhaal ingrijpend veranderen en later ernstige gevolgen hebben, dus moet je die beslissingen niet lichtvaardig nemen!
De Escape-secties zijn meer op actie gericht. Hierin moet je dodelijke valstrikpuzzels oplossen door in je omgeving naar aanwijzingen te zoeken en voorwerpen te gebruiken. Je kunt het eind van het spel alleen bereiken door uit elke valstrik te ontsnappen. Omdat je de rest van de groep zowel kunt helpen als verraden, wordt het steeds lastiger om de juiste keuze te maken...
Virtue's Last Reward biedt verschillende eindes om te ontdekken, een zenuwslopend verhaal vol gevaarlijke verrassingen en tal van mysteries om te ontrafelen. Het spel grijpt je en laat je niet meer los… zolang je in leven weet te blijven.