Je Mii-personages komen tot leven!
Je Mii-personages staan centraal in een wereld met onbegrensde mogelijkheden in Tomodachi Life: een knettergekke game waarin jij en iedereen die je kent de hoofdrol spelen, exclusief voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen. Plaats je Mii-personages op een paradijslijk eiland en kijk wat er gebeurt!
Je kunt een Mii-personage helemaal zelf maken, een foto gebruiken of een Mii uit Mii-maker overdragen naar de game. In Tomodachi Life kun je je Mii-personages stemmen en een persoonlijkheid geven. Hun karakter bepaalt hoe ze zich gedragen, wat ze zeggen en nog veel meer!
Zodra je je Mii-personage een woning hebt gegeven in de Mii-appartementen, kun je leven in de brouwerij brengen door Mii-personages te maken van je familie, vrienden en beroemdheden. Als je verschillende personen in de game stopt, kunnen er de gekste situaties ontstaan. Je kunt ook Mii-personages krijgen van andere spelers via Local Play of door QR Code-afbeeldingen te scannen.
Er kunnen maximaal 100 Mii-personages in de Mii-appartementen wonen, die allemaal aandacht nodig hebben. Je kunt tijd doorbrengen met alle bewoners. Geef ze cadeautjes, richt hun appartementen in en speel minigames. Experimenteer om te achterhalen wat je Mii-personages leuk vinden!
Het is erg leuk om je Mii-personages te helpen door hun dromen waar te maken, maar je kunt je ook vermaken door achterover te leunen en te kijken welke wonderlijke, maffe, knotsgekke en verrassende verhalen zich afspelen in Tomodachi Life! Sommige bewoners worden vrienden, andere maken voortdurend ruzie. Soms zie je de liefde opbloeien... tenzij er een rivaal in het spel is! Misschien hebben je bewoners je advies nodig, dus kijk elke dag even hoe het met ze gaat.
Jouw Tomodachi Life speelt zich af op twee eilanden vol interessante winkels en plaatsen die je kunt bezoeken! Het aanbod in de winkels verandert iedere dag, dus je zult altijd iets nieuws vinden. In het begin zijn er maar een paar locaties toegankelijk, maar na verloop van tijd kun je andere vrijspelen, zodat je deze adembenemende eilanden volledig kunt ontdekken.
Na verloop van tijd krijg je toegang tot een café waar je de vreemdste gesprekken op kunt vangen. Ook is er een concertgebouw waar je Mii-personages samen kunnen optreden, en een pretpark vol grappige attracties, waaronder een RPG met de naam TOMODACHI QUEST!
Als een echtpaar een kind krijgt en het kind opgegroeid is, dan heb je er een bewoner bij. Je kunt hem of haar dan een appartement geven of de wijde wereld in sturen! Ze kunnen de eilanden van andere spelers bezoeken via StreetPass en misschien krijg je zelf ook bezoekers of spullen van andere eilanden. Via SpotPass kun je ook brieven of foto's ontvangen van een Mii die een wereldreis maakt.