Using GameChat
The growing library of games from previous Nintendo consoles – now renamed as Nintendo Classics** – is expanding to include titles from Nintendo GameCube!
You’ll find new features waiting for you in the Nintendo 64 – Nintendo Classics app on Nintendo Switch 2! These include a new CRT filter to add a retro feel to your games, button remapping for each game’s controls, and a Rewind feature in case you want to turn back time and undo a mistake.
ZELDA NOTES, a new game-specific service that supports players on their adventures in the Nintendo Switch 2 Editions of The Legend of Zelda: Breath of the Wild and The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, is also on the way!
On Nintendo Switch 2, you’ll also be able to access your most recent 100 screenshot and video captures via the app, making it easy to share them with others.