Creator's Voice: The Duskbloods
In this edition of Creator’s Voice, we speak to director Hidetaka Miyazaki about FromSoftware’s upcoming Nintendo Switch 2 game, The Duskbloods, releasing in 2026.
My name is Hidetaka Miyazaki. I work at FromSoftware (1), and I am the director for The Duskbloods.
First off, please tell us what led to this title being developed for Nintendo Switch 2.
A while back, we had the opportunity to meet with Nintendo to discuss ideas, and during this discussion, we presented a rough outline for The Duskbloods.
It was still very bare-bones at the time – more a loose string of ideas than a proper presentation. The concept itself was different from anything we had done before, and Nintendo seemed very interested in helping make it a reality. So that’s when the project kicked off.
At first it was being worked on by a small team as a title for Nintendo Switch. However, just as the game started to take shape, we were approached by Nintendo with talk of Switch 2, which led us to revamp our development path with this new hardware in mind.
The new hardware allowed us to focus more on the online aspect of the title and stay as true to the original vision as possible, which was very good news for us.
It sounds like the game differs from most of your previous titles. Can you give us a little more detail as to what type of game it is?
In terms of structure, we consider it a PvPvE (2) title. At its core is an online multiplayer focused game, with both player vs player and player vs enemy gameplay.
(2) An acronym referring to a style of fighting where, in addition to players fighting each other, players also fight enemies (CPUs) that appear in the game.
As a side note, please allow me to address one thing. As previously mentioned, this is an online multiplayer title at its core, but this doesn’t mean that we as a company have decided to shift to a more multiplayer-focused direction with titles going forward.