Through education, raising awareness and legal actions, Nintendo is working hard to preserve the video game industry's ability to invest in the development of new and exciting games, and to give all legally-sold Nintendo games a chance to succeed.
Developing a single video game often takes several years of work for teams of game developers, artists, animators, musicians, motion capture artists and others. The costs incurred by creators to develop and bring one game to market can be substantial. Piracy continues to be a significant threat to Nintendo's business, as well as thousands of game development companies working to provide unique and innovative games for Nintendo’s consoles and for mobile devices.
We hope to enlist your support for intellectual property protection and, with your help, reduce video game piracy worldwide.