For me, it’s ‘GAMER’.
Can you each tell me which of the 16 games on Game & Wario is your personal favourite?
In ‘GAMER’, the player uses the Wii U GamePad to play a series of WarioWare microgames while you can see your bedroom on the TV screen. Your mother is patrolling outside your room, and if it looks like she’s about to rumble you, you have to stop playing the game and pretend to be asleep.
You know when you’re driving your car and you have a near-miss on the road, there’s that moment when your whole body shudders. When it looks like your mother is about to catch you, you have that exact same feeling!
No, she’s right. That’s exactly how scary it is. But it isn’t like a horror game where the fear comes from the use of terrifying images.
When I first had a go on the prototype for ‘GAMER’, right from the start, I said: “This is it! This is the one!”
I actually heard Sakamoto-san. He was playing ‘GAMER’, and going: “Wah hah hah!”
I wasn’t sitting near to Sakamoto-san, but other members of staff who were close to him managed to listen in to him speaking about the game, and he said something like: “This is what I’ve always wanted to achieve, and they’ve gone and done it!” When I heard that, I was really thrilled.
Abe-san, you use Sakamoto-san as a kind of sensor who can tell whether a game is good or bad, so that must have been particularly pleasing for you.