2x1_NSwitch2_0101_Pagebanner.jpg
The maximum thickness from the tip of the Control Sticks to the protruding parts of the ZL / ZR Buttons is 30.7mm.
Surround sound effect can be applied when outputting to headphones or to the built-in speaker (surround sound effect when outputting to the built-in speaker requires a system update).
The port on the bottom is used for charging or for connecting to the Nintendo Switch 2 dock. The port on the top is used to connect accessories or for charging.
Game card slot Both Nintendo Switch 2 and Nintendo Switch game cards can be inserted.
Please note: a system update via an internet connection is required to use microSD Express cards.
Sensors Accelerometer, gyroscope and mouse sensor located in each Joy-Con 2 controller. Brightness sensor located in console.