The Nintendo Switch App is a convenient smart device app that helps you get even more out of your Nintendo Switch 2 and Nintendo Switch.
You can check which of your friends are online, and add new friends straight from your smart device using QR Codes. You can also check screenshots and videos captured on your Nintendo Switch 2 in the app, and share them on social media.
In addition, you can use game-specific services for supported titles to enhance your gameplay.
Check your Nintendo Switch 2 or Nintendo Switch friend list and see who's online from your smart device.
You can see which game they're playing, and get notifications when they come online.
In addition to exchanging friend codes, you can also register friends from a smart device using a dedicated QR Code.
You can send screenshots and videos from your Nintendo Switch 2 album over to the Nintendo Switch App.
Only the latest 100 screenshots or videos from the last 30 days can be viewed in the Nintendo Switch App.
Get even more out of your adventures in Hyrule with all sorts of features, such as voice navigation that helps you find Koroks and shrines. When you visit certain locations in the game, you can listen to commentary about your surroundings from Princess Zelda and other characters.
A game-specific service for Splatoon 3. You can check your battle history, the rules and stages currently in rotation in online multiplayer, and obtain more in-game gear.
A game-specific service for Animal Crossing: New Horizons that lets you check your friends, design patterns, and more!