block_portable_hero.webp
The Nintendo Switch 2 screen is 1.6x larger than Nintendo Switch and just as slim.
The built-in LCD screen is capable of Full HD (1080p) resolution in handheld mode.
With about double the pixel count compared to Nintendo Switch's display, you can enjoy your games in higher resolution and greater detail.
A maximum frame rate of 120 fps enables even smoother gameplay in supported games.
Variable refresh rate (VRR) technology helps games move seamlessly by preventing frame skips and flickering.
High dynamic range (HDR) support brings greater, more detailed contrast between light and dark areas.
Take in all the detail with screen resolutions up to 4K when you connect the Nintendo Switch 2 console to a compatible TV using the dedicated dock. The console also supports HDR and frame rates up to 120 fps on compatible TVs.
4K resolution and HDR are available in supported games, and require a compatible display. Frame rate is fixed to a maximum of 60 fps for 4K output.
The Nintendo Switch 2 dock has a built-in fan, which helps stabilise performance.
Compatible TVs can automatically turn themselves on when they detect Nintendo Switch 2 powering on. The console supports Consumer Electronics Control (CEC), where the TV automatically detects and switches to the correct input. With Auto Low Latency Mode (ALLM), you can even have your compatible TV automatically change to its game-mode setting.
The stand on the back of the console can be adjusted to any angle up to 150 degrees – allowing you to freely find the comfiest placement, no matter where you're playing.