See compatibility of Nintendo Switch accessories
In addition to Nintendo Switch 2 games, Nintendo Switch 2 can play compatible physical and digital games released on Nintendo Switch.
The Nintendo Switch 2 console's hardware is different from Nintendo Switch, and some Nintendo Switch games may not be supported on or fully compatible with Nintendo Switch 2.
Nintendo is continuing to improve compatibility, including working with publishing and developing partners on making their games compatible with Nintendo Switch 2.
During basic compatibility testing, games are started and played to check for issues.
Compatibility status may change if issues are found. We will update this page as necessary.
Some games require Nintendo Switch Joy-Con controllers to play. See here for details.
Please see here for a list of games with start up issues on Nintendo Switch 2. (PDF, 122 kB)
The following games can’t be played with the Joy-Con 2 controllers that are included with Nintendo Switch 2. If you have Nintendo Switch Joy-Con controllers and connect them wirelessly to Nintendo Switch 2, you can play them as you would on Nintendo Switch.
Joy-Con 2 can’t be attached to the Ring-Con that’s included with Ring Fit Adventure, but you can play on Nintendo Switch 2 by attaching Nintendo Switch Joy-Con to the Ring-Con.
Joy-Con 2 can’t be attached to the Toy-Con Robot accessory, but if you have Nintendo Switch Joy-Con you can play this title on Nintendo Switch 2.
Joy-Con 2 controllers don’t include an IR Motion Camera, as is featured on the Nintendo Switch Joy-Con (R), so it’s only possible to play games that use this feature if you wirelessly connect a Nintendo Switch Joy-Con (R).