Super Smash Bros. for Wii U
Famous names from favourite Nintendo franchises and guest characters come together in a high-definition fighter filled with spectacular action on Wii U. With unique modes, online multiplayer, the ability to customise your fighter and the series’ biggest roster of playable fighters ever, Super Smash Bros. for Wii U is truly a clash for the ages!
The basics of Super Smash Bros. are simple. Use your chosen character’s unique attacks and special moves to damage your opponent, then hit ‘em with a smash attack to send them flying off the stage! The higher your opponent’s damage – represented as a percentage – the farther they’ll fly when launched, so pummel away until you see them steaming, then unleash your strongest smash attack and watch your target skyrocket off the stage! Take on nearby challengers in local multiplayer, or bring the battle to faraway friends and foes in online** matches.
Mega Man, Little Mac, PAC-MAN and more new challengers join the longest roll call of famous fighters the Super Smash Bros. series has ever seen. You can even take on these gaming greats yourself as your Mii character – become a Sword Fighter, Gunner or Brawler and see how you stack up in a scrap!
Whoever you choose, customise their special moves and equipment to make them your own. Collect equipment during gameplay and equip them to strike the perfect balance of attack, defence and speed, or maximise one attribute to suit your personal play style. Special moves can be collected and customised too, enabling you to craft your perfect fighter to bring into battle!
With purchasable add-on content, you can even expand your game with new stages, characters and Mii Fighter costumes. See all the possibilities at the official Super Smash Bros. website!
A packed roster of gaming greats, new ways to play on your own or with friends, stages and modes unique to Wii U and much more make Super Smash Bros. for Wii U an utterly unmissable experience. Head over to our Super Smash Bros. for Nintendo 3DS gamepage to find out more about brawling on the go, unique modes and much more.
Figure players can fight on their own and will grow in ability. Depending on how they're taught and raised, the capabilities and even the personalities of figure players will change, making each amiibo uniquely your own.
Adding figure players to the game is easy. When selecting fighters to play in a Smash battle mode, simply touch the NFC touchpoint on the Wii U GamePad with your amiibo and a figure player will appear in an empty fighter slot.
The more your figure players fight, the quicker they will increase in level. The higher your FP’s level is, the better its attack and defence stats will be. The maximum level for an FP is 50. A figure player's levels will increase even faster if you take it to a friend’s house to play or let it fight against other FPs.