Starlink: Battle for Atlas
In Starlink: Battle for Atlas on Nintendo Switch you’re part of a group of heroic interstellar pilots, dedicated to free the Atlas star system from Grax and the Forgotten Legion, an evil robot force.
Starlink: Battle for Atlas offers a whole new gameplay experience: to play, build your own modular Starship model, mounted on your controller, to take part in epic space combat. Equip your model with different parts, and your Starship changes in game in real time.
Assemble your fleet, mix and match your pilots, Starships and weapons to create your own play style and defeat the enemy.
Mix and match pilots, hulls, wings, and weapons to assemble your ideal starship with an unprecedented level of customisation and creativity. Changes to your physical ship instantly appear in-game allowing you to immediately jump into the battle.
Travel seamlessly through the exotic alien worlds of the Atlas Star System. Each one of its planets has its own identity, ecosystem and wildlife. Be careful, as space is a hostile environment and will present many challenges. The world evolves depending on your actions and your choices.
Build your unique play style. Experiment with different pilot abilities, weapons types, and status effects to discover and unleash devastating combos upon your enemies and overcome deadly challenges.
Fox McCloud appears as a special guest pilot in Starlink: Battle for Atlas. Players have the opportunity to explore the open star system of Atlas in Star Fox’s Arwing and team up with the Starlink Initiative to help stop the Forgotten Legion.