RiMS Racing
A race is not won purely on the track, so you need to become more than a rider by understanding motorcycle behaviour like a real engineer. Traction, angle, braking, torque, trajectory, speed… every factor must be considered before heading to the workshop to change certain components and configuring the optimal set-up.
Your adventure starts by choosing your dream bike. In RiMS Racing, you can ride the world's 8 most powerful European and Japanese motorcycles: Ducati Panigale V4 R, MV Agusta F4 RC, Aprilia RSV4, BMW M 1000 RR, Suzuki GSX-R1000R, Honda CBR1000RR, Kawasaki Ninja ZX-10RR, Yamaha YZF-R1. Recreated with an unmatched level of detail thanks to close collaboration with each manufacturer, these bikes also provide a highly accurate and realistic riding experience. They are true rough diamonds that only need a few cuts to shine their brightest!
With a mechanics management system never before seen in a motorcycle simulation, you can dismantle all your bike's parts to maintain them after each race or to upgrade them and boost your performance. You will become familiar with every last screw in your bike. Browse a catalogue of over 500 official spare parts from the biggest names in the industry along with over 200 official equipment items to personalise your rider!
RiMS Racing thrusts you straight into the heart of the action with the Motorbike Status Check (MSC), which helps you analyse your bike's behaviour in real time and understand how to optimise your performance. Brake disc temperature, tyre pressure and wear, suspension behaviour affecting stability, electronic settings… Just like for a real rider, your bike's configuration can be adapted to your riding style!
The level of accuracy and details provided by the mechanics management and MSC is matched by realistic motorcycle physics that will thrill the most demanding of track racers. But thanks to the various ride assist technologies, less experienced players can still learn the techniques that will take them to the top.
Silverstone, Laguna Seca, Suzuka, Nürburgring, Paul Ricard… Travel the world and enjoy thrilling races on 10 faithfully recreated official circuits. For those who prefer roads, five routes in the stunning landscapes of the United States, Norway, Australia, Spain and Italy have been recreated for a different racing experience on two wheels!
Career mode in RiMS Racing gives you control of a team. Build your rider by managing their race calendar, choose which R&D areas to invest in, and upgrade the team's skills. If you make the right decisions and improve your racing performances, opportunities with other manufacturers will become available to you!