Donkey Kong Country Returns HD
Stomp enemies, blast out of barrels, ride mine carts, and more in Donkey Kong Country Returns HD for Nintendo Switch!
This visually-enhanced version of Donkey Kong’s platforming adventure combines selected features from both the Wii and Nintendo 3DS releases, including the extra levels from the Nintendo 3DS version!
The villainous Tiki Tak Tribe have hypnotised the residents of Donkey Kong Island and made off with Donkey Kong’s precious banana hoard!
It’s up to DK and his best bud Diddy Kong to track down the bandits and show them what happens when you mess with a Kong’s prized stash!
Featuring 80 levels across nine different worlds, each with a dastardly boss battle at the end, the Kongs will have to be at their best to bring back their bananas. Gathering every secret, collectible and Time Attack medal will require some serious platforming panache too!
Collect puzzle pieces to unlock dioramas and images in the galleries, and hunt down all the KONG letters in each world to unlock a secret level. There are a few different things to look out for as you progress...
Pass a controller to a friend or family member to have them lend a hand as Diddy Kong in local co-op. Diddy can use his jet pack to help land tough jumps, and fend off enemies with his trusty peanut popgun.
Give Cranky Kong a visit and he’ll sell you some helpful items in return for the shiny banana coins you find. There are extra life balloons, invincibility potions and other knick knacks that might help you out as you make your way through the island.