The Tale of Bistun
The Tale of Bistun follows an amnesiac stone carver on his journey up the slopes of the intimidating Mount Bistun. He’ll have to battle legions of monstrous foes using fast-paced, melee combat and powerful magical abilities as he explores the real world and the mysterious place of forgotten memories, known as the Revelations Realm, in search of answers. A mysterious voice encourages him to keep going, recounting his every step and keeping close tabs on his quest through these beautiful but blight-infested lands.
Based on an epic romantic poem from the 12th century, “Khosrow and Shirin”, The Tale of Bistun is a tale of love, loss, and adventure through a land where magic and bravery collide.
Ascend the deadly slopes of Mount Bistun and battle through a gorgeous world that brings the ancient lands of Mesopotamia to life.
King Darius, eat your heart out! Create your own Behistun Inscription and etch out beautiful engravings to tell the world your story.