Spectacular Sparky
Spectacular Sparky is an action-packed platform/shooter with wacky characters, explosive weapons and boss battles to treasure. Sparky is an adorably insane intergalactic bounty hunter who can dash through obstacles, fire his weapons in any direction and even extend his jumps by flapping his long space-rabbit ears. Each time he brings down a boss, his connected confidante Shigg (half shark, half pig) is ready to point him in the direction of yet another space fugitive.
In the grand tradition of irreverent 1990s video-game heroes, Spectacular Sparky is as sassy as he is fearless. His voice-acted wisecracks and sarcastic jabs tend to get under the skin of his enemies in a most amusing fashion. And his universe is awash with spikes, lava, buzzsaws, super-saturated colors, slick parallax scrolling and mega-driven music, the way every game ought to be.