SaGa Frontier 2 Remastered
Our tale starts with two protagonists: Gustave, heir to an esteemed royal line, and Wil, a young man who makes his way in the world performing excavation work.
Though born in the same era, their circumstances could not be more different, and as Gustave is faced with strife and conflict between nations, Wil finds himself confronting a world-threatening calamity that lurks in the shadows.
The game's "History Choice" system gives players the freedom to choose which events to play, and in doing so has them assume the roles of various characters and experience the world's history in fragments.
In addition to the Glimmer and Combo mechanics that the SaGa series is known for, this title also features one-on-one duels.
Players will find themselves confronted with battles both strategic and highly compelling.
For this remaster, the game's impressionist watercolor graphics have been upgraded to a higher resolution, giving them a greater sense of warmth and delicacy.
With a completely rebuilt UI and a number of new features, the gameplay experience is smoother than ever.
Events that touch on stories previously untold in the original have been added, as well as a number of characters who are newly playable in battle.
Through these additions, players will be able to experience the world of Sandail like never before.
A new feature called "Parameter Inheritance" lets one character inherit the stats of another, allowing for greater customization.
A number of powerful, augmented bosses have been added for those seeking a greater challenge.