Rise: Race The Future
RISE: Race The Future is a racing game set in a near future where a new kind of wheel technology will let you drift on all type of terrains and especially on water.
The unique gameplay defined as "precision drifting" will suit every player looking for technical and precise controls combined with the immediate fun and ease of an arcade game.
Natural environments are enriched and reimagined to create technical racetracks mixing multi-paths water zones and jumps. Inspired by retro arcade rally games the wide surfaces let the player enjoy long powerslides.
Players can master different techniques for overtaking and exiting a corner thanks to the combination of several boost systems which set the game appart from usual rally games.
The vehicle dynamics is based on realistic physics tweaked to enhance the player's drifting ability. The result makes the handling extremely natural, smooth and precise for the most rewarding driving experience.
In addition to the arcade and championship mode, a challenge mode will let the player unlock the futuristic racing cars exclusively designed by Anthony Jannarelly.