Radio Commander
This is not just another RTS, in which you are an invisible being hovering over the battlefield. In Radio Commander situation reports are given to you in form of dramatic radio statements sent by troops fighting on the ground. And your only accessory is a strategic map, on which you can place tokens and notes.
Radio Commander offers a unique experience very different from classic real time strategy games. It’s a bold try to redefine the genre, as the player will be involved in a decision making process much more realistic than those pictured by casual RTS titles. Ask for situation reports. Listen what your men have to tell you. Send evac choppers and nape drops. Defeat the invisible enemy.
Decide the fate of your soldiers. The choices you face will have a direct impact on the course of the game. They will also define views of your hero. Or maybe those are your views? Playing Radio Commander you must be prepared to answer tough questions about the righteousness of your actions, the price of a human life, and the toxic power of propaganda and stereotypes.