RIKI 8Bit GAME Collection
Riki 8bit Game Collection is not just one experience, but many. To be precise, it includes five unique games and music albums. Kira Kira Star Night lets you collect stars while running through a pixelated, surreal cityscape. In Astro Ninja Man DX, you defend against threats from above by shooting upwards—just like in the classic arcade games of the 70s and 80s. And the trilogy of albums—8bit Music Power, 8bit Music Power Final, and 8bit Music Power Encore—will stay with you long after you turn off the power.
More than anything, Riki 8bit Game Collection is a chance for some of the gaming world’s most legendary musicians to return to their 80s roots, create new chiptune music, and squeeze out every last drop of screeching 8-bit power from one of the most beloved eras in gaming history. Among the lineup of close to 40 brilliant composers for this collection, you'll find Yuzo Koshiro (Streets of Rage, ActRaiser, The Revenge of Shinobi), Manami Matsumae (Mega Man), Manabu Namiki (Battle Garegga, DoDonPachi Resurrection, Mushihimesama), Soichi Terada (Ape Escape), and Junya Nakano (Final Fantasy X, Tobal). And that’s just a few!
Ask yourself this. (Honestly!) Don’t you wish you could travel back to that magical 8-bit era of the 80s? A time when everything was simpler, brighter, and more colorful. When pixel artists crafted game characters dot-by-dot, and musical magicians transformed beeps and blips into soulful, timeless melodies—the very soundtrack of our youth. With the old-school arcade games and irresistibly catchy music albums contained within Riki 8bit Game Collection, that dream of the past becomes a reality!
Simply put, it's an adventure like no other. It’s a chance to see the world through the eyes of the famous manga artist Riki. To feel the pulse of the past and a groove long forgotten. Experience the Riki 8bit Game Collection. Today.