Pokémon Café ReMix
The lunch rush is on! Run and build up your very own eatery with Pokémon Café ReMix, a free-to-start* puzzle game, available to download on Nintendo Switch.
In this handheld experience**, take the orders from your Pokémon customers and craft tasty treats, by completing satisfying icon matching puzzles!
As Pokémon arrive to sample the delights of your Pokémon Café, it’s up to you and your highly trained staff to get their orders just right! Each order takes the form of a puzzle – where you must clear special “gimmicks” on-screen to prepare a dish.
You only have a set number of moves to finish each puzzle, so be sure to use your Pokémon’s special Skill or consumable Items to help complete your current order. If you fail a puzzle, you’ll lose one of your five Hearts – lose all five Hearts and you can’t take on any other orders.
When you start up your fledgling café, Eevee will be the only Pokémon on staff to help you take orders and prepare delicious food. Complete orders and you’ll earn Stars – which fill up the Friendship gauge of your visiting patrons.
Get a customer’s Friendship gauge high enough and they’ll offer to come and work for you! Each Pokémon comes with their own Skill, as well as specific foods they excel at preparing, so it pays to have a diverse kitchen staff as your café grows in size.
By completing orders successfully, you’ll also earn Golden Acorns – a currency that allows you to buy new café upgrades, consumable Items and additional moves, should you run out while trying to solve a puzzle.
Your continued success running a café will also unlock new ingredients, opening up new food and drink options for serving to your hungry visitors. More food options means more customers, means more potential Pokémon to join your culinary collective!
Connect up with other café owners, see how they’re performing and check out their favourite Pokémon by adding them to your Friends List.
As you grow your business, receive updates on your progress, along with information about upcoming events via your café’s Inbox. Certain valued customers may even send you gifts! You’ll also receive six new Pokémon for free each month, so check back regularly to see which new faces will be joining you in the kitchen.