Pictooi
Welcome to Pictooi, a relaxing logic puzzle game where you fill in cells to solve puzzles and reveal pictures. Professor Ishida is your host, mentor, and friend.
Suitable for beginners and experienced nonogram lovers. Pictooi features 300 logic puzzles, ranging from easy to challenging, across board sizes of 5x5, 10x10, 15x15, and 20x20.
Classic mode features ten neatly categorized pages of 180 logic puzzles, including fun categories such as nature, music, and space! It is fun to discover how the puzzles on each page relate to one another.
Diorama mode contains ten mysteriously silhouetted dioramas, featuring 120 logic puzzles. Solving each logic puzzle reveals a portion of a diorama. Revealing each mysterious diorama is very satisfying!
If you are a newcomer to nonograms or perhaps it has been a little while since your last logic puzzle, there is a simple and easy-to-follow tutorial included.
Assist mode informs you of each mistake made, helping you develop your understanding and strategies towards solving logic puzzles.
If you find yourself stuck on a puzzle, you can activate the helper, which completes an unsolved row and column for you.