Macross -Shooting Insight-
Based on the popular long-running animated science fiction franchise, MACROSS -SHOOTING INSIGHT- is a brand-new Multi-Dimensional Shooting Game!
Pilots, songstresses, and characters from five MACROSS series (MACROSS Plus, MACROSS 7, MACROSS Zero, MACROSS Frontier & MACROSS Delta) take center stage in a completely original story. When multiple dimensional folds suddenly occur across space-time, pilots and songstresses alike find themselves inexplicably transported to the Battle 7. From there, five stories unfold with the fate of the galaxy at stake.
Sortie with pilots from different time periods and go through stages made up of multiple scenes in this Multi-Dimensional Shooting Game. Stages include multiple shoot 'em up game styles, such as vertical shooting, horizontal shooting, 360-degree shooting, and more.
Includes fan-favorite songs from all featured MACROSS series and use the power of songs to gain an edge in battle! Synchronize with songstresses while playing stages to activate a variety of buffs and debuffs, such as increased firepower, increased maneuverability, reduced enemy fire speed, etc.