Ichima-san
You, the player, have somehow lost your human body and been turned into an ‘Ichimatsu doll’. In this action-adventure game, you must explore a traditional Japanese house to find a way to turn back to normal.
The general course of action is using hints to hunt down various items that will enhance your abilities.
While you can’t fight against humans directly, some of the items you collect can be used to create poltergeist phenomena that can stun or distract them.