SYSTEM initializing...
Devastator is a retro-inspired arcade twin-stick shooter designed for modern systems. Everything from the visuals, audio, and gameplay was designed, tweaked and polished to create the most intense and satisfying twin-stick shooter experience possible.
You are the Devastator! Your objective is to eradicate 15 types of viruses in 3 unique modes: Quadrants, Sectors, and Cycles. In Quadrants, the wave layout is constantly changing as you battle increasingly intense waves of random viruses for 5 minutes. In Sectors, there are 55 unique waves of viruses across 5 sectors. And, in Cycles, you'll battle semi-randomized spawning viruses across 5 variations of 11 waves. Complete your objective as the Devastator and take back control of the System!
In addition to the main game modes, wave layouts, and various enemy virus types, Devastator's moment-to-moment gameplay contains surprising depth and subtlety, resulting in a vast gameplay variety. From the way you balance speed vs. firepower, to the utilization of resources, to knowing when to pick up powerups, Devastator rewards both fast reflexes and good strategy.
Turbo-firing at the start (move fast without firing to build), and a charged blast at the end.
Devastator was designed and developed by Luke Schneider (aka the Radiangames guy). Luke has been a huge twin-stick shooter fan since the 1980s, and has been developing twin-stick shooters since 2005. With Devastator, Luke decided it was time to make his ultimate and final 2D arcade-style twin-stick shooter.