Carmen Sandiego
The scarlet super-thief, Carmen Sandiego, is back! Don Carmen's signature red hat and play as the vigilante herself to navigate a world of espionage, utilize high-tech gadgets, and ultimately capture VILE. Rookie gumshoes and seasoned detectives are invited to put their sleuthing skills to the test, whether it's in the narrative-driven main campaign or the classic mode "The ACME Files."
For the very first time in the history of the franchise, assume the role of Carmen Sandiego herself! Dive headfirst into her world of espionage, experiencing her escapades first-hand as you outwit VILE operatives.
Carmen Sandiego wouldn't be the legendary thief she is without tools! Glide effortlessly through the air on her trusty glider, swing from building to building with her grappling hook, and see in the dark with her night vision and thermal imaging goggles.
From the bustling streets of Rio de Janeiro to the majestic landmarks of Tokyo, embark on a whirlwind tour of the world's most iconic destinations. With stunning visuals and immersive environments, every location comes to life, inviting you to explore, discover, and unravel the secrets that lie within.
Gather clues and compare them to Dossiers to uncover VILE operatives. Is their hair black, red, or do they have blue eyes? Use your deductive skills to narrow down suspects. But remember, a warrant is essential before making any arrests! Will you crack the case and bring VILE to justice, or will they evade capture?