Bosorka
The young witch Horpyna, with the help of the ancient Grimoire, has summoned a familiar, but owing to the lack of experience, she isn't able to cope with the magic book and the spell has remained incomplete. After the unsuccessful use, the irrepressible book returns to its author from the other world, uncontrollably summoning horrifying monsters. The only salvation is to stop the book and prevent evil forces from taking over the world.
Bosorka is an exciting action game that combines the best elements of the roguelike and shoot'em up genres with incredibly stylized top-down 3D visualization. Immerse yourself in this dark fantasy world and show the demons who's the power to be reckoned with.
Several huge levels are generated from manually created parts. Each level is an independent biome with its own unique atmosphere, mysteries and dangerous creatures. Secret rooms, hidden passages, breathtaking landscapes, and lots of valuable things that can be encountered in unexpected places provide a real incentive to explore the environment.
At the end of each level, you will meet powerful monsters that guard the passages to the next locations, preventing you from following the book. Each monster has an exceptional set of uncanny abilities and is capable of incinerating you in an instant, so one should be well prepared for this encounter.
Destroy enemy hordes of evil creatures by means of powerful spells. Burn, freeze, strike with incredible lightning bolts, or pelt everyone with slimy frogs — there're various spells to suit every taste. Mysterious mirrors hidden in different corners of these regions will reveal to you new spells to defend this world from. Find them and develop the tactics to wipe out the evil.
Strong health, protective shell, poisonous touch or a deadly whirlwind around you, and perhaps even more. Make your own unique collection of runes. Each rune performs only one function, but the combination of several of them can significantly change the entire gameplay, turning you into a real natural calamity. And now, who is hunting who?