The theme of this game is "memory." There are moments when everyone must confront the past and their own memories. All memories, including both successes and failures, become nourishment for the future and help shape people. "Atelier Yumia" tells the story of Yumia and her companions as they follow the path they believe in while being confronted by the memories they discover along the way.