SPLIT FICTION
Embrace mind-blowing moments as you’re pulled deep into the many worlds of Split Fiction, a boundary-pushing co-op action adventure from the studio behind 2021 Game of the Year Winner, It Takes Two. Mio and Zoe are contrasting writers – one writes sci-fi and the other writes fantasy – who become trapped in their own stories after being hooked up to a machine designed to steal their creative ideas. They’ll have to rely on each other to break free with their memories in-tact, working together to master a variety of abilities and overcome diverse challenges while jumping between sci-fi and fantasy worlds in this unexpected tale of friendship.
This split-screen adventure is tailored for two. Experience co-op gameplay where you’ll have to coordinate your actions and timing as well as work together to overcome challenges. Invite a partner to join you for free, for cross-platform play, with the Friend's Pass*.
One minute you’re taming adorable dragons and the next you’re fighting as cyber ninjas, escaping terrifying trolls, or dodging hover cars thrown by a robotic parking attendant. It’s weird, it’s wild, and it’s designed to be shared.
Download Friend's Pass* to play Split Fiction with a friend for free on any platform! Try the early stages of the game in couch co-op or online cross-platform with another owner of the Friends Pass. If a friend owns the full game, you can join them for the entire adventure for free.
Play the entire game together!
One minute you’re taming adorable dragons and the next you’re fighting as cyber ninjas, escaping terrifying trolls, or dodging hover cars thrown by a robotic parking attendant. Split Fiction is weird, wild and designed to be shared. Grab a friend and get ready to overcome any obstacle thrown your way.