Members in Europe have access to exclusive benefits, including Game Trials events, Nintendo Switch Game Vouchers, exclusive games and certain physical products from My Nintendo Store that cannot be purchased otherwise.
For games with physical versions released after 19 September 2018, the online requirements and features are also noted on the back of the game's box.
For additional assistance locating compatible games, please visit the Nintendo website.
The paid online service is for Nintendo Switch games only. As of 8 April 2024, online play and other functionality that uses online communication ended service for Wii U and Nintendo 3DS software.
Yes. Members added to the owner's family group will be included in any active family membership plan for as long as they remain in the group.
You can purchase multiple memberships of the same type (individual or family) to extend your overall membership time to up to three years (1,095 days) total.
If you have purchased a family membership, the other members of your family group will also no longer be able to use the service.
Additionally, Nintendo is unable to guarantee that cloud save data will be retained after an extended period of time from when your membership is ended. However, you can continue to use the save data that is saved to your console's system memory.
Whenever you change your membership type or duration, you should also verify that your automatic renewal settings are set correctly for your preferred membership plan.