How to Manage or Delete Downloadable Software on Nintendo Switch
2. Select Options at the bottom of the screen or press the - or + Button on a Joy-Con controller.
Select Data Management, then Quick Archive.
3. Select all the software titles you would like to archive, then select Archive Software, followed by Archive.