Terms and Conditions & Privacy Policy – Nintendo Labo Creators Contest Europe
2. The promoter of the Local Contest (see section 7) in the Participating Countries and of the European Contest (see section 8) is Nintendo of Europe GmbH, Herriotstrasse 4, 60528 Frankfurt am Main, Germany (“Nintendo”). The promoter of the Local Contest in the Distributor Countries is for each Distributor Country the respective official local distributor of Nintendo which you can find under support.nintendo.com by selecting your country.
4. By entering the contest, entrants and in case of a group all members of the group agree to be bound by these terms and conditions. If you are under 16 you are representing that you have consent from your parents/legal guardian to enter the contest in accordance with our terms and conditions. If you register on behalf of a group you declare to have authorization from all members of the group to accept the terms and conditions on their behalf. If the members of a group are under 16 and the adult registering the group to participate in the contest is not the parent/legal guardian of the child(dren), the adult declares to have the authorization of the parent/legal guardian of the members of the group who are under 16 to accept these terms and conditions on behalf of the child(ren).
5. The contest is open from 16:00 on 19 July 2018. Entries close at 23:59 on 7 September 2018. The promoter cannot be held responsible if participation is not possible or not possible within such time frame due to technical errors or for other reasons.
a. Participation in the Participating Countries is as follows:
In order to participate entrants have to upload and submit to the website self-created photos or videos of a self-created or self-customized Toy-Con and/or share a link to such photo or video which the entrant has previously posted on their social media channel (Facebook, Twitter, Instagram, YouTube)
How to participate in the contest in the Distributor Countries and provide the submissions is explained in the announcement post regarding this contest on the official website of the official local distributor of Nintendo in your country.
Entrants can participate more than once in each category. Participation in more than one category is possible.
10. There is no cash or other prize alternatives. In the event of unforeseen circumstances, the promoter reserves the right to substitute any prize for an alternative of equal or greater value.
11. The promoter reserves the right to withdraw, suspend or amend the contest without prior notice in the event of any unforeseen circumstances outside its reasonable control hindering the scheduled procedure of the contest, especially the breakdown of hardware or software, the unauthorised intervention of third parties as well as mechanical, technical or legal problems outside promoter’s reasonable control and influence. No responsibility can be accepted for participations lost, delayed or corrupted, or due to computer error in transit. Participations using methods generated by a script, macro or the use of automated devices will be void.
12. By uploading and providing their submissions, participants represent and warrant that they own, or have obtained, all rights necessary to post their submissions, including, but not limited to all copyrights, trademarks, trade secrets, patents or other proprietary rights. In particular, if a participant uploads submissions displaying other people, it is necessary for that participant to obtain their permission in accordance with the rights of use below beforehand. Each participant further agrees that they will not upload and provide submissions or other content that violates the publicity rights, privacy rights, portrait rights, copyrights, trademark, trade secret, patent or other third party proprietary rights. The promoter reserves the right to exclude a submission from the contest if it considers such submission to be offensive, defamatory or if it infringes third-party rights or if it is considered not acceptable for the contest by the promoter.
Rights of use:
14. The liability of the promoter for damage attributable to injury to life, limb, or health and attributable to wilful or negligent breach of duty on the part of a statutory representative or vicarious agent of promoter and for damage attributable to fraud, wilful or grossly negligent breach of duty on the part of promoter, statutory representative or vicarious agent of promoter shall remain unaffected. The same applies for damage attributable to claims under the Product Liability Act or any guarantees given by promoter.
The liability of promoter is limited to the foreseeable damage typical for the contract for damage attributable to negligent breach of essential contractual duties on the part of a statutory representative or vicarious agent of promoter and not attributable to injury to life, limb, or health or claims under the Product Liability Act. Essential contractual duties are duties, whose observation is required for the proper performance of the competition and in whose observation participants typically may trust.