Ask the Developer Vol. 18, Mario Kart World – Chapter 3
You mentioned that the amount of content ended up increasing. You also drew a lot of concept art for this game.
The designers came up with various ideas, thinking that if the theme was a vast world, they could show things other than racing. There were sketches of characters, scenery, costumes that matched the various landscapes, characters eating… We had a vast, interconnected world in mind, so a good deal of the concept art depicted scenes of people’s lives there. We designed the costumes and vehicles as a set and created these poster-style designs.
Oh, even though it's Mario Kart, there are some that show the characters eating food instead of driving a kart.
The idea of showing characters eating a variety of foods came up early on in development.
If you're travelling through a vast and diverse world, you can’t leave out the local food that's unique to each place. But actually, we did consider removing the food feature at one point. Incorporating it into the game means adding not only the food itself, but also the stores that sell it and the staff that work there, which would mean even more content.
The designer in charge was really pumped up about creating them. We've incorporated lots of Mario-inspired twists and titbits to create a wide variety of designs. I also had a lot of fun looking at those designs.
Food is sold at "Yoshi's", fictional drive-thru restaurants located all over the game's world. Yoshi and his friends make food inspired by each area.
Exactly. For example, a Yoshi's drive-thru located in a volcanic region would look like a volcano and sell piping-hot soup inspired by Bowser. (Laughs)
As we were making these various concepts, Yabuki-san comes marching up to me and says, "When Mario eats something, he transforms". He sounded pretty serious about it. (Laughs)