Local co-op games on Nintendo Switch
Local co-op experiences featuring chaotic kitchens, mischievous geese, barrel-blasting adventures and more! Teamwork makes the dream work in these multiplayer Nintendo Switch games.
Help Donkey Kong and Diddy Kong reclaim their stolen banana stash in a minecart riding, baddie-bopping, ground-pounding platform adventure.
Work together to save the Flower Kingdom in this adventure full of wonder! Revive each other’s ghosts in times of trouble, or even have Yoshi players give others a ride!
Journey to a distant future, and hunt machines as Aloy, Varl, Teersa, or Erend. Use their unique skills to defeat enemies and overcome challenges in a land reclaimed by nature.
Mickey Mouse, Minnie Mouse, Donald Duck, and Goofy must find three magical books and save the mysterious island of Monoth! Team up and utilise their unique skills, including a heart-gifting hug.
Work together to build a thriving farm in the idyllic Stardew Valley. Plant crops, share resources and build relationships with the townspeople and each other.
Enjoy hundreds of levels of cooperative cooking chaos across increasingly perilous kitchens. Chop, cook, plate orders, wash dishes, and deliver as many piping hot meals as you can before the time runs out!
Experience the poetic tale of a wolf cub and a fawn in this two-player adventure. Guide them through the environment, unforgiving weather, and obstacles that you must face together.
Embark on the craziest journey of your life in a genre-bending platform adventure. Master unique and connected character abilities in the heartfelt story of a fractured relationship.
Play as Cuphead and Mugman as you traverse strange worlds, acquire new weapons, learn powerful super moves in this classic run and gun action game heavily focused on boss battles.