Chapter 1: What to change, and what to keep
In this ninth volume of Ask the Developer, an interview series in which Nintendo developers convey in their own words Nintendo’s thoughts about creating products and the specific points they are particular about, we’re talking to the developers behind The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom for Nintendo Switch, which launches on Friday, May 12th.
Hello, I’m Eiji Aonuma, the producer of The Legend of Zelda series. My first role in the series was designing dungeons for The Legend of Zelda: Ocarina of Time (1). I served as the director and producer for The Legend of Zelda: Twilight Princess (2), and I’ve been the series' producer ever since.
(1) The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Released in December 1998 for Nintendo 64. It is characterised by a story that goes back and forth between Link's childhood and adulthood.
Hello, I’m Hidemaro Fujibayashi, The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom's director. Continuing from The Legend of Zelda: Skyward Sword (3) and the previous game, The Legend of Zelda: Breath of the Wild (4), I proposed the fundamental idea of the game and directed the entire production team.
(3) The Legend of Zelda: Skyward Sword. Released in November 2011 on Wii. This game featured an intuitive control system which utilised the technology of the Wii Remote Plus and Wii MotionPlus accessories. A remaster of the game, The Legend of Zelda: Skyward Sword HD, was released in July 2021 for Nintendo Switch.
(4) The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Released for Nintendo Switch and Wii U in March 2017. Awakening from a 100-year slumber, the protagonist, Link, must explore and survive the vast and dangerous land of Hyrule to regain his memories. The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom is its direct sequel.
Hi, I’m Takuhiro Dohta, the technical director for this game. I've been involved in the Legend of Zelda series in various different roles, but The Legend of Zelda: Breath of the Wild was the first time I worked on a Legend of Zelda game from the very start. In this title too, I was responsible for the game's overall technical direction.
Hi, I’m Satoru Takizawa, the art director for this game. I first joined the series with The Legend of Zelda: Ocarina of Time, and since then, I’ve been handling artwork and design for titles such as The Legend of Zelda: The Wind Waker (5) and The Legend of Zelda: Twilight Princess. I've coordinated the visuals since The Legend of Zelda: Breath of the Wild.
(5) The Legend of Zelda: The Wind Waker. Launched in May 2003 for Nintendo GameCube. The player controls the wind with a mysterious baton to sail across the ocean and explore the different islands.
Hello, I’m Hajime Wakai, the sound director. My first involvement in the series was when I composed music for The Legend of Zelda: The Wind Waker. I’ve been involved as the sound director for the series since The Legend of Zelda: Skyward Sword.
Thank you very much. Many may already be familiar, but, Aonuma-san, could you give us a brief introduction to the Legend of the Zelda series?
Of course. The Legend of Zelda series is set in the kingdom of Hyrule, where the sacred power of goddesses resides. It is a series featuring both action and puzzle solving, in which the protagonist Link, the player's avatar, battles against Ganondorf and others who are scheming to obtain that power. In many games, Link must also help Princess Zelda who is destined to be endowed with the sacred power of goddesses. This title, The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, is a direct sequel to The Legend of Zelda: Breath of the Wild, which released in 2017. Once again, it takes place in the vast land of Hyrule after the conclusion of the previous game.