What’s fresh in Splatoon 3’s Fresh Season?
According to Grizzco’s forecasts, the second Big Run will occur from March 4th to March 6th. Defend Inkblot Art Academy from Salmonid invasion, and maybe keep an eye out for the fearsome new King Salmonid seen snaking through the skies of Splatsville. Witnesses are calling it…’Horrorboros’?
If Big Run isn’t enough co-op action for you, then you should pick up an additional Salmon Run shift as part of the new Eggstra Work event. Form a team with friends and take on five waves of Salmonid in a set scenario. The mission is the same each time you play, so hone your strategy and aim for a high score! Grizzco informs us that the first Eggstra Work event is due to take place in April, so keep an eye on the Events page for details!
For Inklings and Octolings looking to mix up their arsenal, Fresh Season brings with it a dozen new weapons with which to splat your opponents. Check out the video for what’s on offer!
New weapons of course means new special weapons too! Introducing the Kraken Royale and the Super Chump!
Plus, the Manta Maria stage from Splatoon 2 is also docking up for some ship-shape splatting!
Take a trip to Splatville’s many shops and you might just spot a whole load of fresh gear up for grabs. In fact, they’re now so well-stocked that all merchants have upped their on-offer wears to nine items at once. There are a bunch of extra decorations for kitting out your locker too!
Of course, it wouldn’t be Fresh Season without a fresh catalog to get your tentacles on. New emotes, gear, decorations and more await as you level up. Happy splatting!
You can now take on other players in Tableturf Battle! Head to the upper level of the lobby – or over to the Shoal – and you can create a room for some comradely card-based combat. There are 23 new card types to build your deck with too!
Drop in 100G and you’ll be able to change the music playing in the Lobby. That’s right, it’s a jukebox! Give your favourite tunes a spin as you practise in the test range, or just chill out with Judd to your favourite bop.
Keep an eye out for details on this season’s upcoming Splatfests. If you’ve picked up the Splatoon 3: Expansion Pass you’ll be able to head to Inkopolis to see the Squid Sisters in action during the festivities!